همسایه دیوار به دیوارمان در یک آپارتمان سه طبقه دو واحدی است. فردی است متدین ، پایبند به شرعیات و ظاهر و الصلاح ! به شخصه بدی از او ندیده ام و در مراودات چند ثانیه ای که در راه پله ، پارکینگ با وی داشته ام بسیار مودب و متین برخورد می کند و در جلوی من دست بر سینه می گذارد و سر خم می کند. تا اینکه چند صباحی او را ندیدم و چون زیاد با وی دم خور نیستم ، برایم اهمیت چندانی نداشت ، تا اینکه همسرم در مورد همسایه بغل دستیمان از من جویا شد ! اظهار بی اطلاعی نمودم، همسرم گفت که فلانی خانمش را فرستاده خانه پدرش و گویا می خواهد طلاقش بدهد ! من کم مانده بود شاخ درآورم ، گفتم آنها که هیچ بحث مشاجره ای نداشته اند ! چه شده ؟!

گفت گویا آقای همسایه نسبت به خانمش بد گمان است و در خیالات خود فکر میکند همسرش به او خیانت می کند !

«حالا شاید فکر کنید ، همسرش از این افراد بی قید و بند است ! نه خیر!

بنده خدا به قدری مستور و با حیا است که فکر میکنم جمعا دو سه مرتبه آن هم دورادور او را دیده ام و جالب این است که وقتی در راه پله ببیند مردی  میخواهد تردد کند ، به سرعت نور خود را گم و گور می کند که خدایی ناکرده چشم مردی به او اصابت نکند!»

گفتم : بعید میدانم همسرش اهل این جور اراجیف باشد ، این خانم که من دیدم آفتاب مهتاب ندیده است !

همسرم گفت : تقصیر خانمش نیست ، گویا آقای همسر کمی تا قسمتی بدگمان است و تصورات و خیالات بی پایه و اساسی دارد.

همسرم از زیر زبانش کشیده بود که گویا ، آقای با غیرت، زن چاق و گوشتی دوست دارد و این حرف ها بهانه است ! بنده خدا هر چه میخورد همان چهار پاره استخوان است و نمی تواند باب دل آقا شود !

با گریه گفته بود ، خودم آخر میدانم ، مرا طلاق می دهد و می رود با یک زن تپل اما بی حجاب ازدواج می کند !

نمی دانم چرا این مدل افراد در جامعه زیاد اند و در یک موضوع با هم شریک هستند!

آن هم این است هر چه فردی دین دار تر ، ظاهر و صلاح تر ، مذهبی تر و ... باشد دوز میل جنسیش نیز به فراخور گرایش مذهبی اش نیز داغ تر است.

 

پینوشت:

۱)مطمئنا همه افراد مذهبی این گونه نیستند و شاید این نوع نگرش ناشی از بایاس ذهنی من نسبت به این موضوع است. هستند انسان های مذهبی، معتدل ، خوب ، خدایی و ... که با دیدنشان یاد خدا می افتی و خدا همیشه خیرشان دهد.

۲) به شخصه از انسان ها متدین و مذهبی بیشتر می ترسم تا انسان های بی قید و بند ، به این دلیل آن فرد متدین و دین دار ، به اسم دین می تواند بیشتر به تو آسیب بزند تا یک فرد بی قید . . .